Sosialistisk Venstreparty

Her finner du tips og bildemateriell for å arrangere Sosialistisk Venstreparty.

Sosialistiske Venstrepartys, eller homeparties, er kort og godt sosiale sammenkomster arrangert av kandidater, medlemmer, sympatisører eller aktivister. Har du eller noen i lokallaget lyst til å invitere noen venner til middag, kaffe og kaker, ost og vin, snacks og øl i parken, båltur i skogen, eller hva enn du måtte ønske, og snakke om politikk samtidig?

Hvordan går man fram?
Avtal en dato som passer for både verten og stortingskandidaten deres. Kandidaten skal komme å snakke 10-15 minutter om SVs politikk, svare på spørsmål fra gjestene, eller snakke om SVs syn på spesifikke saker som kan være relevant for din sammenkomst. Dersom du trenger hjelp til å finne og kontakte riktig kandidat tar du kontakt med Anniken (agu@stortinget.no/924 92 350).

Så inviterer verten minst 5-6 venner eller bekjente. Gjestene må ikke være politisk aktive, men folk man tenker hvert fall er middels engasjert i politikk og samfunnet rundt seg. Målet er å få snakket litt om SV i en sosial og hyggelig sammenheng.

Dette er et arrangement som enkelt kan flyttes utendørs hvis smittereglene krever det. Da er det bare å ta bakgården, hagen, skogen, parken eller stranda til hjelp!

Under finner du tips som kan brukes til sosiale medier og invitasjoner.

Bilder til Facebook-arrangement

Video om Sosialistisk Venstreparty