Sende e-post

Når man vil sende epost til medlemmene i lokallaget må dette gjøres gjennom Hypersys. Dette gir selve e-posten en gjenkjennelig grafisk profil, og forhindrer at man ved et uhell sender eposten som kopi, ikke blindkopi til alle mottakerene.

E-post kan sendes ved å gå inn på profilen til et medlem og klikke på e-postadressen til medlemmet, eller ved å velge en eller flere personer i medlemslista og klikke på knappen for å sende epost.

Slik ser epostverktøyet ut. SV logo og slagord blir automatisk lagt til på toppen. Lengst til høyre i verktøylinja er det en lenkeknapp. Den brukes til å legge inn lenker til for eksempel dokumenter eller nettsider.

Det er ikke nødvendig å bruke alle funksjonene i epostverktøyet, det eneste som er påkrevd er å fylle inn emne og en tekst.

Sende vedlegg

For å sende vedlegg i epost gjennom Hypersys bruker man lenkeknappen lengst til høyre i verktøylinja. Inne i lenkeverktøyet klikker man på Last opp helst til høyre. Da kan man velge en fil ved å trykke på Bla gjennom, og så Send det til serveren for å laste den opp i Hypersys. Trykk på OK for å legge inn en lenke til fila du har lastet opp.

Endre målform på epostmal

For å endre topp-grafikk i epostene klikker man på logofeltet til lokallaget, og velger E-postlogo. Der kan man laste opp denne grafikken med nynorsk som vil erstatte den på bokmål.