GoPlenum

Lær mer om hvordan du du bruker det digitale møtesystemet GoPlenum

Skjermbilde fra GoPlenum. Skjermdump

Hva er GoPlenum og når brukes det?

SV bruker GoPlenum som digitalt møtesystem for møter møter med omfattende og/eller komplisert saksagenda, og i første omgang for heldigitalemøter. Dette kan være digitale landsstyremøter, nominasjosmøter eller årsmøter. Vi er i innføringsfasen av GoPlenum og det er ikke åpent for fri bruk. Ønsker lokallaget ditt å bruke GoPlenum kan du forhøre deg med din fylkessekretær.

Slik kommer du i gang

GoPlenum er en digital møteplatform som kjøres i app eller nettleser. I GoPlenum kan du som delegat stemme over forslag, sende inn forslag, tegne seg osv. Hvilke funksjoner som er i bruk vil variere fra møte til møte. Om du skal delta i et GoPlenum-møte vil du bli tilsendt en SMS med registreringsinformasjon.

Vi anbefaler alle å registere seg så tidlig som mulig idet en får appen, og melde tilbake til møteorganisator om en møter på problemer.

Når du er registrert kan du logge deg inn på møtet i app eller i nettleser.

Ved digitale møter må GoPlenum brukes samtidig som Zoom som videokonferanseplatform.

For å slippe å bruke to systemer på samme datamaskin SV anbefaler derfor at delegater GoPlenum sin app på telefon og nettbrett.

Appene er tilgjengelige både på Android og Apple enheter og kan lastes ned her:

Iphone/Ipad

Android

Om du ikke har anledning til å bruke disse kan du bruke https://sv.goplenum.com i nettlseren på datamaskin.

Brukerveiledning

GoPlenum har laget videobruksanvisnigner som dere kan finne på hjelpesiden: https://sv.goplenum.com/hjelpe.

Det anbefales å ta seg tiden til å se gjennom videone i forkant av møtet. Totalt har de en varighet på 6 minutter.Det gjøre oppmerskom at ordstyrerbordet har lagt opp votering litt annerledes enn det videone legger opp til.

Del dette