Tenger du hjelp?

Har du tekniske problemer i forbindelse med nominasjonsmøtet? Her finner du svar på vanlige problemer og kontaktinformasjon hvis du trenger hjelp.

Dersom du får tekniske problemer før eller underveis i møtet kan du også kontakte vårt Support-Team ved å fylle ut dette skjemaet, så kontakter vi deg i løpet av kort tid.

Problemer med GoPlenum

Problem: Jeg har ikke mottatt SMS fra GoPlenum.

Svar: Da er du antagelig registrert med feil mobilnummer i SVs medlemsdatabase, Hypersys. Logg inn her for å rette opp feil.

Problem: Jeg skjønner ikke når jeg skal bruke registreringskode og når skal jeg bruke passord i GoPlenum.

Svar: Registeringskoden bruker du bare én gang. Når du har opprettet passord trenger du kun brukernavnet ditt (e-posten) og passordet som du har laget selv.

Problem: Hva skjer hvis jeg glemmer passordet mitt?

Svar: Du kan endre passordet i GoPlenum. Tips til deg som er dårlig til å huske passord: Skriv det opp og heng det på en lapp på kjøleskapet.

Problem: Jeg klarer ikke å komme videre i registreringen i appen / den henger seg opp.

Svar: Prøv å slette appen og last den ned på nytt.

Problem: Jeg er innlogget. Men hvorfor står det at jeg er fraværende?

Svar: Du vil stå registrert som fraværende inntil du har deltatt i et opprop. Oppropet gjennomføres ved at du blir bedt om å fylle inn en firesifret kode under møtet. Koden vil bli vist på skjermen i Zoom. Merk at hele oppropet må avsluttes av møteleder før din tilstedeværelse er registrert. Det kan ta noen minutter etter at du selv har fylt inn koden.

Problem: Hvordan stemmer jeg under voteringene?

Svar: Før hver runde med voteringer gjøres det et opprop. Dette for å få oversikt over hvem som sitter i den digitale salen. Oppropet gjennomføres som beskrevet over.

Deretter åpner ordstyrerne selve voteringen. Du får da opp de alternative forslagene til vedtak. Velg ønsket forslag ved å trykke på «velg»-knappen ved siden av. Trykk deretter på «send inn». Du får en bekreftelse på at stemmen din er registrert.

Dersom det bare er ett forslag til vedtak får du opp to knapper «stem for» eller «stem mot».

Problemer med Zoom

Problem: Jeg høre ingenting

Svar: Dersom du ikke hører noe kan det skyldes ulike ting:

Det er som regel innstillingene i Zoom som er årsaken til at du ikke hører noe. Nede i høyre hjørne kan du endre på lydinnstillingene i Zoom.

Problem: Lyden på Zoom henger seg opp/hakker/stopper opp

Svar: Hvis lyden eller videoen henger seg opp skyldes det nok lav eller ustabil internettforbindelse. Det kan skyldes at du sitter for langt unna ruteren eller fordi selve nettet er dårlig. Mange opplever å ha bedre forbindelse noen steder i huset enn andre. Prøv å sett deg nærmere ruteren og skru av kameraet. Dersom mange i husstanden bruker nettet samtidig kan det også gjøre at forbindelsen blir dårlig.

Andre problemer

Problem: Jeg har ikke to dataenheter tilgjengelig. Hva gjør jeg da?

Svar: Det er også mulig å delta på nominasjonsmøtet kun ved hjelp av èn PC med delt skjerm. Da har du oppe Zoom og GoPlenum i to forskjellige nettelsere. Du finner en bruksansvisning til hvordan du deler skjermen her.

Problem: Jeg vil gjerne fremme et benkeforslag. Hvordan gjør jeg det?

Svar: Vi oppfordrer alle til å fremme benkeforslag så tidlig som mulig. Endelig frist er når strek settes under selve møtet. Alle forslag skal fremmes via dette skjemaet.

Problem: Ingen av spørsmålene over svarer på det jeg lurer på. Jeg trenger hjelp nå!

Svar: Fyll ut navn og kontaktinfo i dette skjemaet så ringer vi deg så fort vi kan. Du kan også stille spørsmål til host i møterommet i Zoom.