Politiske grupper i Oslo SV

Oslo SV har en rekke politiske grupper som er åpne for medlemmer som har kunnskaper eller vil lære mer om ulike felt. Bli med i en av gruppene og bli med å utvikle SVs politikk.

De politiske gruppene skal:

• være et tilbud til folk som først og fremst er opptatt av eller har kompetanse på et spesielt saksfelt
  • bidra til debatt, nettverksbygging og økt kunnskap og aktivitet i partiorganisasjonen på sitt saksfelt og
  • holde kontakt med organisasjoner og fagmiljøer innenfor sitt kompetanseområde.

Miljøgruppa

Opptatt av klima-, miljø- og samferdselspolitikk? Da er miljøgruppa noe for deg. Gruppa ledes av Linn Helmich Pedersen. Klikk her for å bli med i Miljøgruppas på Facebook.

Internasjonal gruppe

Opptatt av hva som skjer rundt i verden? Da er internasjonal gruppe noe for deg! Gruppa ledes av Jan Breivoll. Klikk her for å bli med i Internasjonal gruppe på Facebook.

Kvinnegruppa

Er du feminist og elsker 8. mars? Bli med i Oslo SVs kvinnegruppe! Gruppa ledes av Margrethe Gustavsen. Klikk her for å bli med i Kvinnegruppa til Oslo SV på Facebook.

Eldrepolitisk gruppe

Opptatt av at Oslo skal være en aldersvennlig by med god velferd for alle? Bli med i Eldrepolitisk gruppe! Gruppa ledes av Mette Kolsrud. Ta kontakt med Mette Kolsrud for å bli med.

Faglig nettverk

Oslo SV ønsker å etablere et nettverk over alle tillitsvalgte og folk som er opptatt av faglig politikk. Ta kontakt med faglig leder Karianne Hansen Heien for å bli med.

Kulturgruppa

Er du brennende interessert i kulturpolitikk, eller kanskje utøver selv? I Kulturgruppa kan du være med å utvikle spennende kulturpolitikk og være med å arrangere spennende møter i kulturbyen Oslo. Ta kontakt med Erlend Tynning Larsen for å bli med.

Skeive sosialister

SV har også et nettverk for SVs skeive medlemmer med base i Oslo. Nettverket ledes av Nils-Erik Flatø og kan kontaktes på epost: skeivesosialister@sv.no. Bli med i nettverkets facebookgruppe her.

Samepolitisk nettverk

SVs samepolitiske nettverk består av folk i partiet som ønsker å arbeide med samepolitiske saker. Det bistår SVs folkevalgte i samepolitiske spørsmål, og er et verksted for videreutvikling av partiets samepolitikk. Er du medlem i partiet og har lyst til å delta? Bli med på nettverkets interne diskusjonsside her: https://www.facebook.com/groups/157000804942414/

Del dette Del dette på Facebook Del dette på Twitter