Alt om nominasjonsmøtet

Her finner du det du trenger å vite for å kunne delta på Oslo SVs digitale nominasjonsmøte 30. november.

Har du tekniske problemer knyttet til nominasjonsmøtet? Klikk her!

Hva, hvor, når og for hvem?

Hva er et nominasjonsmøte: Et nominasjonsmøte er det møtet som bestemmer hvem som skal stille til valg for SV i Oslo ved stortingsvalget neste år.

Hvor er møtet: For de fleste deltakerne vil møtet foregå i digitale rom på Zoom (der du kan se og høre alle som skal si noe) og GoPlenum (der du sjekker inn til møtet og stemmer på kandidatene). Alle interesserte, som ikke selv er delegat kan følge møtet på Oslo SVs facebookside og youtubekanal. Vi jobber også med å finne en løsning for de som ikke har tilgang til internett eller mobiltelefon, men det er enda ikke avklart hvordan dette vil bli. Viktig uansett at de dette gjelder melder fra om behovet ved påmelding.

Når er møtet: Mandag 30. november kl 18:00 – med innsjekking fra 16:00.

Hvem har stemmerett: I motsetning til de aller fleste andre partier og fylkeslag i SV praktiserer vi direkte demokrati på Oslo SVs nominasjonsmøter. Man må likevel ha oppfylt følgende kriterier:

Sakspapirer til møtet

Frist for forslag: Innen 27.11

Forslag skal fremmes skriftlig til Oslo SV i dette forms-skjemaet innen tre dager før møtet: 27.11. Alle forslag skal være underskrevet med navn og lokallag på den som foreslår. Alle som kandidater som foreslås må være spurt på forhånd.

Absolutt siste frist for å fremme benkeforslag til saken valg av kandidater er før strek settes på møtet. Kandidater som foreslås etter 3-dagersfristen kan av tekniske årsaker ikke regne med å få taletid på møtet. Forslaget fremmet i forms-skjemaet vil leses opp av ordstyrerne.

Hvordan fungerer GoPlenum?

De fleste har erfaring med Zoom. Hvis du vil vite mer om hvordan du som møtedeltaker bruker GoPlenum under møtet, kan du se gjennom et par korte videoer her: https://sv.goplenum.com/hjelpe

Du kan også melde deg på skoleringen vi skal ha tirsdag 24.11 på Zoom. Meld deg på her.

Lurer du på noe?

Har du spørsmål kan dette rettes til oslo@sv.no.

Obligatorisk påmelding til møtet

Siden dette er et digitalt møte må alle delegater som ønsker stemmerett melde seg på møte så fort som mulig og seinest innen en uke før 22.11. Du finner en bruksanvisning til hvordan du melder deg på her. Hvis du ikke får til å melde deg på møtet selv, kan du ta kontakt med oslo@sv.no