Oslo SVs 1. mai-feiring 2020

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 01. april 2020
Oppdatert: 04. mai 2020
I år kan vi ikke møtes fysisk til frokost, tog og fest – men en feiring av arbeidernes internasjonale dag skal det likevel bli. Her kan du lese om hva som skjer i anledning dagen.

Digital 1. mai-frokost for hele Oslo SV

Oslo SV inviterer alle medlemmer til å delta på vår digitale 1. mai-frokost på zoom. Vi oppfordrer alle til å dekket opp frokostbordet i sitt egen hjem, logg seg på og marker dagen sammen med partikamerater.

Det blir innslag fra lokallag, appeller fra sentrale SV-politikere, kahoot og kulturinnslag. Lenke til arrangementet er sendt ut i nyhetsbrevet. Det vil også komme på SMS til alle medlemmer kvelden før. Du finner programmet for dagen her.

Virtuelt tog i regi av LO i Oslo

I år stiller Oslo SV med følgende paroler:

– Nei til løsarbeid – ja til fast arbeid
– Grønn og Rettferdig omstilling nå!
– Mer sosial boligpolitikk – bygg ikke-kommersielle boliger i Oslo
– Evakuer barnefamiliene fra Moria nå!
– Løft for lavtlønnsyrker – applaus er ikke nok

Vi oppfordrer alle medlemmer til å lage seg en avatar og stille opp i LO sitt virtuelle 1. mai-tog. Oslo SV går som vanlig i pulje 10. Du finner mer informasjon her.

Marker dagen i sosiale medier

For de som vil markere 1. mai i sosiale medier har partiet laget digitale løpesedler og bilder. De finner du her.

Du kan også lage din egen parole med det budskapet du synes er viktigst på 1. mai. Skriv saken din på et ark/post-it/papplate. Ta en selfie, eller få en karantenekompis til å ta bilde med deg eller dere og parolen. Legg ut bilde eller en liten video på 1. mai og bruk emneknaggen #SV1mai. Les mer her.