Feir første mai med Oslo SV!

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 19. april 2018
Oppdatert: 30. april 2018
Lesetid: ca. 2 min
Her får du den fulle oversikten over alt som skjer i Oslo SVregi på første mai.

Første mai frokoster i regi av Oslo SVs lokallag

Alle frokostene er åpne, og medlemmer fra lag som ikke arrangerer frokost må gjerne besøke en av de andre.

Gå i toget sammen med Oslo SV

SV har ingen talerer på Youngstorget i år, men de som vil få med seg byrådsleder Raymond Johansen må være på plass til 12:20. Er frokosten din ferdig tidlig anbefaler vi alle å få med seg Oslo SU sin appell ved pionerstatuen kl. 11:30. Du finner hele programmet til LO i Oslo her. Kl. 12:45 er det avmarsj. Oslo SV inviterer alle medlemmer, velgere og sympatisører til å gå sammen med oss i toget i år bak en helt ny fane, laget av kunstneren Arne Nøst. Vi har oppstilling i pulje 11, ytterst på venstresiden av torget (når man ser mot scenen). Se etter SV-flagg og vår nye fane.
Fylkesstyret har vedtatt følgende paroler:

Kamp mot fattigdom – Øk barnetrygden
Stopp bombinga i Syria.
Ta kampen for hele og faste stillinger
Fritid framfor forbruk. 6-timersdag nå.

Fest med Oslo SV

Etter toget blir det fest på Dattera til Hagen på Grønland. Det blir kulturinnslag, noen korte flammende innlegg, og ellers bare kos og prat. Mulighet for kjøp av mat og drikke.

De som ikke har fått nok etter dette kan bevege seg over til Rød på Blå. Der venstrealliansen som alltid markerer den internasjonale kampdagen med revolusjonær stemning, grillings og mer fest. Hit kommer også Audun Lysbakken.