Holmås Eidsvoll som ny leder

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 20. februar 2017
Oppdatert: 20. februar 2017
Lesetid: ca. 2 min
- Med Eidsvoll som leder av Oslo-partiet ønsker vi å styrke båndet mellom fylkeslaget og byrådet. Nå er det 19 år siden vi sist var med å styre byen. Det siste året har vi fått gjennom viktige saker for Oslo SV, men i tiden fremover blir det viktig å holde trykket oppe og vise hvorfor SV er avgjørende for en mer solidarisk og klimavennlig by, sier valgkomiteens leder Olivia Corso Salles.

Valgkomiteen har kommet med en enstemmig innstilling til nytt styre i Oslo SV, der Sunniva Holmås Eidsvoll foreslås som ny leder. I tillegg til de faste 12 styremedlemmene, innstiller komiten også på 3 varamedlemmer som kan møte med tale og forslagsrett, men kun har stemmerett dersom det er forfall blant de faste. Styret velges på årsmøtet 3.-4. mars.

-Det politiske prosjektet vi er inne i nå i Oslo er så spennende og viktig. Etter 18 år med høyrestyre i Oslo, holder vi på med en politisk snuoperasjon på klima, på å ta tjenester tilbake til kommunen og gjøre endringer som er viktige for folk i byen. Jeg håper jeg får årsmøtets tillit  som leder av Oslo SV, sier Sunniva Holmås Eidsvoll til Dagsavisen.

Innstilling til nytt styre

Leder (2 år): Sunniva Holmås Eidsvoll (32) er i dag leder av Oslo SVs bystyregruppe og sitter i Samferdsels- og miljøkomiteen. Hun har bakgrunn som samfunnsøkonom og har tidligere vært leder for Operasjon Dagsverk, daglig leder i NU, sentralstyremedlem i Naturvernforbundet, leder for Blindern SV og har sittet i bydelsutvalget på Grünerløkka.

Nestleder (2 år): Carl Morten Amundsen (56) er i dag medlem av FS og har vært det i to år. Han sitter i styret til Grünerløkka SV og jobber til daglig som sjefdramaturg ved Det Norske Teatret i Oslo. Carl Morten har vært medlem av Kulturpolitisk utvalg og nettverk siden midt på nittitallet og er leder for nettverket i dag. Han er spesielt opptatt av utenriks- og kulturpolitikk.

Nestleder (1 år): Hanne Lyssand (55) er i dag nestleder i Oslo SV og har vært medlem av FS siden 2009. Hanne jobber som  systemtekniker i verdipapirsentralen. Hun har vært medlem i SU/SV siden hun var 16, og har blant annet vært lokallagsleder og BU-representant for Nordre Aker SV. Hanne sikrer kontinuiteten i arbeidsutvalget, som ellers vil bestå av to nye fjes.

Styremedlem (2 år): Arvinn Gadgil (37) jobber til daglig som direktør i Flyktninghjelpen. Tidligere statssekretær for Heikki Holmås og rådgiver for Erik Solheim. Gadgil er i dag direktevalgt medlem til SV Landsstyre og har vært meldem av Internasjonalt utvalg i flere år.

Styremedlem (2 år): Liv Gruneriussen (40) jobber til daglig som lærer og avdelingsleder ved Kuben videregående skole. Før hun ble lærer arbeidet hun med utviklingssamarbeid i Norad. Som lærer, forelder og tillitsvalgt i Utdanningsforbundet har Liv et spesielt stort engasjement for skolepolitikk.

Styremedlem (2 år): Raifeh Albahleh (46) jobber i Norsk Folkehjelp og som tolk i arabisk. Raifeh er kjent for sine mange initiativ og engasjement i frivilligheten der hun har jobbet for inkludering av flyktninger og skapt møteplasser i lokalmiljøet. I bydel Østensjø har hun fått pris for prosjektet “Hjerterom”.

Oslo SUs styremedlem (1 år): Telma Langeland Vold (valgt av Oslo SUs årsmøte)

Styremedlem (1 år): Einar Bråthen. Gjenvalg.

Styremedlem (1 år): Ingvild Reymert. Ingvild er i dag nestleder og fortsetter som ordinært styremedlem etter eget ønske.

Øvrige medlemmer som ikke er på valg:
Ola Skaalvik Elvevold (1 år)
Erlend Tynning Larsen (1 år)
Mari Lund Arnem (1 år)

Vararepresentanter: