Hva skjer i Bergen SV?

Live: Moria- hva nå? 9. desember kl. 19:00
Situasjonen på de greske øyene har gått fra å være prekær til å bli en katastrofe. Etter Moria-leiren brant ned lovde regjeringen, etter månedsvis med press, å evakuere 50 asylsøkere. Likevel har ingenting skjedd.
SV mener det nå er langt på overtid at asylsøkerne på de greske øyene får verdige og trygge mottaksforhold. Vi har derfor foreslått å evakuere 1000 asylsøkere i 2021. Vi har også gjentatte ganger bedt regjeringen om å øke antallet vi skal evakuere i 2020, og droppe de snevre kriteriene for utvelgelse som gjør at Norge havner bakerst i køen.
Møt stortingsrepresentanten fra SV og leder av kommunalkomiteen; Karin Andersen, i samtale med feltarbeider fra Leger uten grenser og barnepsykolog; Katrin Glatz Brubakk om situasjonen i Moria og hva vi kan gjøre fremover for å presse på regjeringen. Brubakk vil delta fra Lesvos.
Sendes live på SV-Sosialistisk Venstreparti sin facebook-side.
Still gjerne spørsmål i kommentarfeltet!

Møte om abort 10. desember kl. 18:00
Velkommen til medlemsmøte om abortpolitikk! Som vedtatt på årsmøtet i 2020 skal det avholdes et møte der vi diskuterer partiets abortpolitikk. Det passer jo fint med at vi i disse dager også jobber med arbeidsprogram for hva hele partiet skal gå til valg på til neste år.
Vi får besøk av Mette Løkeland, som skal fortelle om historisk utvikling og dagens situasjon.
Deretter innleder Marthe Hammer om det politiske aspektet og hva som er foreslått som SVs politikk på dette området.
Avslutningsvis er det en samtale der alle er velkommen til å komme med sine innspill og synspunkter.
Møtet gjennomføres digitalt. Her er påloggingslenken:
Hjertelig velkommen!

Kom i jule- og valgkampstemning med Audun 15. desember kl 20:00
Bergen SV inviterer til medlemsmøte med bergenser, partileder og innstilt førstekandidat på Stotingslista i Hordaland valgkrets Audun Lysbakken. Audun skal holde en innledning, og så åpnes det for diskusjon, spørsmål og kommentarer.Påloggingslenke til møtet: https://meetsv.zoom.us/j/85009981186
Passord sendes ut med nyhetsbrevet 11.desember.Hjertelig velkommen❤️

Del dette Del dette på Facebook Del dette på Twitter