SVs landsmøtet vedtok i april at en eventuell regjeringsplattform må godtas av SVs medlemmer gjennom en uravstemning for at SV vil gå inn i regjering. Vi er avhengig av din og folkets tillit for at det i det hele tatt blir en uravstemning for SV å avholde.

På denne siden vil vi fortløpende publisere informasjon om den eventuelle uravstemningen.

Hvem kan delta i uravstemningen?

Alle som meldte seg inn en uke før valgdagen den 13 september kan delta i uravstemningen. Det vil si alle som har meldt seg inn i løpet av mandag den 06.09.2021, før klokken 23.59.59 norsk tid kan delta i en eventuell uravstemning.

Det er kun betalende medlemmer som kan delta i uravstemningen. Fristen er satt til å være i løpet av samme dag som SVs landsstyre setter ned et forhandlingsmandat. Det er kalt inn til landsstyremøte for å behandle dette den 25. september.

NB! Datoen for behandling av forhandlingsmandatet kan endre seg. Da vil også fristen for betaling endre seg. Siden vi ikke kan si med sikkerhet når fristen er oppfordrer vi alle til betale så tidlig som mulig.

Hvordan deltar jeg?

Om det blir aktuelt med uravstemning vil den bli gjennomført på en digital plattform på nett. Det kommer mer informasjon om den praktiske gjennomføringen etter hvert. Følg med på e-poster fra oss, og se over at vi har korrekt kontaktinformasjon slik at du både får informasjon, men også at du kan delta i selve uravstemningen.

Oppdater kontaktinformasjonen din

For at du skal kunne delta er det viktig at informasjonen vi har om deg er korrekt. Opplever du at du får både SMS og E-post fra oss jevnlig har vi mest sannsynlig informasjonen vi trenger. Det er likevel en god ide å se over informasjonen med å logge inn i medlemsregisteret og se over kontaktinformasjonen vi har om deg. Vi må ha korrekte og unike e-postadresser og mobilnummer. Dette er for å kunne sende deg informasjonen du trenger for å kunne avlegge din stemme under selve avstemmingen.

Slik gjør du:

Gå inn på medlemsregisteret vårt Hypersys på: https://sv.hypersys.no.

Hvis du aldri før har logget inn, eller har glemt passordet bruker du «Glemt passord». Du vil nå bli bedt om å oppgi E-postadressen du har meldt deg inn med. Skriv den inn og trykk «Send nytt passord». Du skal da få en E-post med passordet ditt.

Animasjon som viser hvordan en oppretter bruker i medlemsregister. Animasjon
En illustrasjon om hvordan du oppretter/tilbakestiller brukeren din i medlemsregisteret.

Når du har fått tilsendt passord går du tilbake til https://sv.hypersys.no og logger på e-postadressen din og passordet. Du vil bli bedt om å endre passordet når du logger på. Du er nå klar til å bruke medlemsregisteret.

Når du har logget inn vil du få opp din brukerprofil. Her kan du se hvilken informasjon vi har registrert om deg, og du kan selv endre opplysningene dine.

animasjon av hvordan en redigerer brukerinfo i medlemsregisteret. Animasjon

Klikk inn på feltet du ønsker å endre på. Skriv inn og klikk på det blå ikonet for å lagre opplysningene.

Hjelp, jeg får ingen E-post!

Hvis du ikke har fått E-post må du huske å sjekke søppelpostmappen din. Hvordan denne fungerer vil variere fra E-posttjeneste til e-posttjeneste.

Hvis det heller ikke dukker opp noe i søppelposten kan det være at vi har feil e-postadresse registrert hos deg, eller at vi ikke har en i det hele tatt. Ta kontakt med oss på telefon: 21 93 33 00 eller på e-post medlem@sv.no. For slike henvendelser ber vi deg om mulig å ha medlemsnummeret (Finnes på kontingenten din) tilgjengelig. Hvis ikke vil det måtte bli foretatt kontrollspørsmål for å bekrefte identiteten din.