Bli god på politikk

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 30. januar 2019
Oppdatert: 05. mars 2019
Enten du har vært med en stund, eller er relativt fersk. Nå har du sjansen til å trene argumentasjon og lære deg noen nyttige verktøy av Oslo SVs stortingsrepresentant gjennom 16 år, Heikki Holmås. Gjennom en kursrekke på fire kvelder i mars vil Heikki jobbe for at du skal bli en tryggere ambassadør for partiet.

Våren 2019 starter Oslo SV opp skoleringsrekken «Bli god på politikk»:

Kursholder: Heikki Eidsvoll Holmås, med inviterte gjesteforelesere

Heikki har vært utviklingsminister, leder av Sosialistisk Ungdom, Oslo SV og sittet fire perioder på Stortinget for Oslo. Han er kjent som en svært kunnskapsrik, og samtidig utradisjonell politiker som kommer lett i kontakt med folk og som evner å formidle politikk på en forståelig måte.

Målgruppe

Alle som ønsker å bli et aktivt SV-medlem som føler seg tryggere på hvordan man kan delta på SV-møter, og inspirert i arbeidet for å fremme SVs politikk er velkommen, enten du er helt fersk og ikke har vært aktiv før, eller har vært med lenge. De eneste kravene er at du har lyst til å bidra og deltar på minst tre av fire samlinger.

Kurskveldene vil bli lagt opp slik at de hver gang har en faglig del og en del der vi jobber mer praktisk med hvordan jobbe som SV’er. Det blir servert kaffe, frukt og grønt på samlingene. Alle deltakerne vil få signere en kursavtale i starten der det står hva som forventes av arbeidstid og innsats. Etter kurset vil alle som fullfører får diplom.

Meld deg på her innen 1. mars. Det er 30 plasser på kurset. De som kan delta på alle fire kvelder prioriteres dersom det blir fult.

1. møte: SVs historie og Gerhardsens «tillitsmannen»
Tid og sted: Tirsdag 5.3 på Rådhuset 17:30-20:00

2. møte: SVs hovedsaker nasjonalt, Stortingsarbeide og hvordan få gjennomslag i eget parti.
Tid og sted: Tirsdag 12.3 på Stortinget 17:30-20:00

3. møte: SVs hovedsaker i lokalvalgkampen og hvordan bidra i sosiale medier og i aviser
Tid og sted: Tirsdag 19.3 på Stortinget 17:30-20:00

4. møte: Hvordan føre en god kampanje – hvordan få gjennomslag i samfunnet
Tid og sted: Tirsdag 26.3 på Rådhuset 17:30-20:00

Felles avslutning etter siste kurskveld.