Endelige forslag til nytt program

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 18. desember 2018
Oppdatert: 19. desember 2018
Programkomiteen har lagt frem sitt endelige forslag til program som skal vedtas på årsmøtet i Oslo SV 2.-3. mars.

Rekordmange medlemmer har vært involvert gjennom diskusjoner og utforming av delprogrammer i temagrupper og lokallag. Skrivegleden har vært stor, og nå i siste runde hadde komiteen over 500 endrings- og tilleggsforslag samt over 50 høringssvar fra foreninger og organisasjoner.

– Nå skal programmet gjennom en siste prosess før årsmøtet i begynnelsen av mars skal vedta det endelige programmet. Programkomiteen er i hovedsak ferdig med arbeidet sitt, men en viktige oppgave gjenstår: Komiteen skal innstille på 2-4 hovedkrav. Vi skal formulere forslag til de viktigste kravene partiet skal ta med seg inn i forhandlinger om en ny byrådsplattform, for det er hensikten, at et styrket Sosialistisk Venstreparti sammen med de andre rød-grønne partiene i Oslo får flertall i valget i 2019, sier komiteens leder Carl Morten Amundsen.

Hovedkravene kommer til å behandles særskilt og sendes ut sammen med de andre sakspapirene til årsmøtet, og det vil også bli utformet et nytt innledningskapittel til programmet.

– Jeg håper at alle deler av Oslo-partiet blir med på den siste innsatsen med programmet vårt, avslutter Amundsen.

Du finner programkomiteens forslag til program her.