Alle vedtak fra årsmøtet i Oslo SV

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 31. januar 2018
Oppdatert: 06. mars 2018
Oslo SVs avholdt årsmøte fredag 2. og lørdag 3. mars 2018, i Hagegata 23 på Tøyen. Her finner du alle vedtak fra møtet, samt programmet og de opprinnelige sakspapiene.

Innkallingen til møtet så slik ut:

Første post på programmet er kjønnsdelte formøter på der vi har satt av en halvtime til å diskutere møtekultur, bli obs på herskerteknikker og øve oss på å ta ordet i en tryggere situasjon enn når alvoret setter inn på selve møtet.

SV har fått ny byrådspost, og i år er det skole og barns oppvekst som er hovedsaken på årsmøtet. Fredag får vi en innledning fra byråd, Inga Marte Thorkildsen, og byrådssekretær Tarjei Helland, om hvordan vi skal skape barnehager og skoler der alle barn kan mestre, lære og lykkes, der barn og unges stemme lyttes til og har betydning for utviklingen av sektoren og hvor de voksne danner et lag sammen med – ikke bare rundt – barn og elever. Vi vil i løpet av årsmøtet også få en hilsen fra SV-ordfører, Marianne Borgen – samt appeller fra organisasjoner og alliansepartnere.

Partileder Audun Lysbakken er tilbake fra sykefravær og kommer for å innlede om den politiske situasjonen nasjonalt og internasjonalt på lørdagen. Vi skal også behandle uttalelser om miljø, tillittsreformen og mange andre forslag sendt inn av lokallagene. Følg med på nettsiden for oppdatert informasjon om programmet. Vi oppfordrer alle som kan til å stikke innom årsmøtet og få med seg en innledning eller to, selv om du ikke er delegat.

Andre saker

I tillegg til gode uttalelsesforslag og andre innkomne saker fra medlemmer og lokallag, skal årsmøtet behandle en prioritert plan for byrådet, vedta arbeidsplan og budsjett. Som vanlig vil Oslo SVs medlemmer få høre og diskutere året som har gått i saken om fylkesstyrets, bystyregruppas og stortingsgruppas beretning, og vi skal behandle endring i vedtektene, godkjenne regnskapet og velge nytt styre. Dette årsmøtet skal også velge nominasjonskomite til kommunevalget.

Årsmøtefest

I år avholdes årsmøtefesten, midt i møtet – det vil si på kvelden etter årsmøtets første dag: 2. mars kl. 21:00. Da går vi i samlet flokk til Tøyen-stedet GRÅDI i Sørligata 40. Dette er også åpent for andre medlemmer som ikke har kunnet delta på selve møtet, men gjerne sosialiserer seg med andre sosialister. Hvis du skal være garantert å få kjøpt deg mat på GRÅDI ber vi deg bestille på forhånd i dette skjemaet innen torsdag 1. mars kl. 16:00.

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer, og alle har tale- og forslagsrett. Det er imidlertid kun delegater som har stemmerett. Ta kontakt med ditt lokallag dersom du vil være delegat.