Velkommen til folkevalgtkonferanse – NB: konferansen er avlyst

På grunn av den usikre situasjonen rundt smittefare ved koronaviruset har vi kommet frem til at det ikke er forsvarlig å gjennomføre helgas folkevalgtkonferanse. Vi ser oss derfor nødt til å avlyse denne.

Helsemyndighetenes oppfordring er at større arrangementer bør planlegges i samråd med lokal kommunehelsetjeneste. Vi har i flere runder forsøkt å få konkrete råd fra både lokale og nasjonale helsemyndigheter, men uten å lykkes. Vi er derfor nødt til å forholde oss til de generelle rådene som foreligger og ta vår vurdering basert på dette.

Det er særlig fire momenter som vi har lagt vekt på i beslutningen om å avlyse arrangementet.

• Risikoen for smitte, og konsekvensene hvis noen blir smittet, når folk fra hele landet skal reise og samles på ett sted over flere dager.
  • Transport til og fra arrangementer er forbundet med smitterisiko på grunn av tett kontakt.
  • I gjennomføring av arrangementet vil deltakerne komme tett på hverandre over tid.
  • Eventuelle problemer med hjemreise for deltakerne dersom det skulle bli innført karantene

Vi har også vurdert de mulige konsekvensene for partiet. Det er en risiko for at en stor andel av våre folkevalgte og andre sentrale tillitsvalgte kan bli rammet. Dette innebærer sjanse for sykdom, men også muligheten for å bli satt i karantene på grunn av smitte eller mistanke om smitte.

På bakgrunn av dette velger vi å være «føre-var», og vise solidaritet med de av oss som tilhører risikogrupper.

Vi ber alle som har bestilt reise snarest søke å avbestille denne, evt ombooke billettene til andre formål.

Vi kommer tilbake til dere så raskt som mulig om innbetalt deltakeravgift og eventuelt refusjon av utgifter knyttet til reise.

Vi er veldig lei oss for denne situasjonen og hadde gledet oss veldig til denne viktige helgen. Vi ser på muligheter for å kjøre en versjon av konferansen til høsten og vil komme tilbake med mer informasjon om dette på et senere tidspunkt.

Har du spørsmål om konferansen? Kontakt Endre Flatmo på partikontoret: endre.flatmo@sv.no

Del dette Del dette på Facebook Del dette på Twitter