Sosialisme på norsk – SVs høstkonferanse 2022

Publisert av: Endre Flatmo Publisert: 30. juni 2022
Oppdatert: 03. oktober 2022
Lesetid: ca. 2 min
Sosialisme på norsk! 29. til 30. oktober 2022 - gruppe med glade mennesker. tekst over foto

Endelig kan vi samle mange SVere! Bli inspirert, engasjert og få felleskapsfølelsen igjen 29. og 30. oktober.

Vi inviterer til en stor samling med SVere fra hele landet, spennende foredragsholdere fra inn- og utland og gode samtaler om de store spørsmålene i vår tid. Og selvfølgelig – en skikkelig fest!

Enten du er helt ny i SV eller mangeårig medlem, er denne samlingen for alle. Vi håper å se deg, og ta gjerne med en venn!

Klikk her for påmelding

Sosialisme på norsk kommer ikke fra en bok eller en teori, men fra dype trekk og praksiser i norsk kultur og historie. Det handler om felleskap. Å løse utfordringer i felleskap, å bygge samfunn i felleskap. Et inkluderende felleskap. Det er den fellesskapelige tradisjonen sosialisme på norsk kommer fra, og som vi vil utvikle og styrke.

Under SVs landsmøte i mars 2023, skal vi vedta nytt prinsipprogram for vår organisasjon. Programmet inneholder prinsippene som ligger til grunn for SVs tankegods og syn på verden. Hva er vår forståelse av fellesskap, demokrati, natur, makt, frihet, mangfold, solidaritet, marked og sikkerhet? Med disse prinsippene analyseres sentrale samfunnsområder, og langsiktige mål og strategier legges.

På programmet står innledere som Enhedslistens Pelle Dragsted , tidligere rådgiver for Alexandria Ocasio-Cortez og mannen bak tankesmien New Consensus, Zack Exley, SV- leder Audun Lysbakken, tidligere sametingspresident Aili Keskitalo, forfatter og journalist Linn Stalsberg, kvinnefrontens Cathrine Linn Kristiansen, og menneskerettighetsaktivist fra Al-Haq, Aseel AlBajeh, og mange flere.

Klikk her for å se program.

Bli med på diskusjonene som blir viktige for både partiet og Norge framover!

Konferansen blir arrangert på Blindern, Universitetet i Oslo, 29.-30. oktober.

Praktisk informasjon:

Deltageravgiften er på kr 400 og betales ved påmelding, enten ved bruk av bankkort, kredittkort eller VIPPS.

Påmeldingsfrist: Fredag 21. oktober

Merk at samme frist gjelder for bestilling av reise man ønsker å få dekket. Ta vare på bilag og kvitteringer.