Nominasjonskomiteen

Nominasjon Stortingsvalget 2017

Nominasjonsmøtet avholdes onsdag 23. november kl. 18.00 på Galleri Oslo, fylkestingssalen.

Nominasjonskomiteens innstilling finner du her

Sakspapirer til møtet finner du her

Nominasjonskomiteen har nå startet sitt arbeid med å innstille på en stortingsliste i forkant av nominasjonsmøtet i Akershus SV. Nominasjonsmøtet vil bli sannsynligvis bli avholdt i slutten av november. Vi ønsker en god og åpen nominasjonsprosess og håper på mange innspill. Spørsmål om komiteens arbeide kan sendes til fylkessekretær på akershus@sv.no eller komiteleder på rsbirkeland35@gmail.com.

Det er nå klart at Bård Vegar Solhjell takker nei til å stille på stortingsvalglista til valget 2017.

Komiteen ser for seg to runder med innspill fra lokallagene:

Første innspillsrunde med frist 17. juni. Her ønsker komiteen seg:

• Så mange navn som mulig, uten at disse nødvendigvis legges fram i prioritert rekkefølge. Men har dere allerede nå tanker om hvem som bør stå på topp – eller topp-5 – så spill dem inn.
  • Komiteen ønsker seg i tillegg innspill på egenskaper man ønsker ved toppkandidater, samt politikkområder som er viktig, og temaer komiteen kan utfordre kandidatene på.

Den ferdige lista må få en best mulig blanding av personer med hensyn til kjønn, alder, erfaring og etnisk bakgrunn. I tillegg bør selvsagt alle kommuner og regioner i Akershus være representert på lista. Lokallagenes innspill er derfor viktig.
Innspill på navn sendes til akershus@sv.no innen 17. juni.

Andre innspillsrunde er satt med frist 18. september. Her ønsker komiteen seg:

• Innspill på førsteplass og de 4-5 neste plassene.
  • I tillegg blir det selvsagt fortsatt muligheter til å spille inn lokale navn til lista. Alle kommunene bør ha ett eller flere navn på lista. Alle regioner bør være godt representert.

Medlemmer av nominasjonskomiteen:

Ruth Birkeland